آغاز طرح تابستانه «نهال» با برگزاری اردوی ویژه دختران نوجوان

آغاز طرح تابستانه «نهال» با برگزاری اردوی ویژه دختران نوجوان


آغاز طرح تابستانه «نهال» با برگزاری اردوی ویژه دختران نوجوان

 

دختران نوجوان یزدی با یک اردوی دو روزه تفریحی ـ آموزشی، در طرح تابستانه نهال شرکت کردند.

هیئت فاطمه بنتالحسین(علیهالسلام) وابسته به هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد، دوره تابستانه نهال، را ویژه دختران 13 تا 17 سال برگزار کرد. این دوره تابستانه با اردوی آموزشی _ تفریحی دو روزه درون شهری 17 و 18 مردادماه با سفر به روستای سرسبز منشاد آغاز شد و دختران نوجوان در کنار تفریح و سرگرمی در برنامههای متنوعی با موضوعات: ریحانه شو(هویت دخترانه) و ستارههای ناشناخته(معرفی الگو برای دختران) شرکت کردند.

بهرهمندی از اساتید مجرب در زمینه کار با نوجوانان و حضور در گعدههای دوستانه آموزشی و تربیتی از جمله برنامههای این اردوی دو روزه است.

به گفته مسئول هیئت فاطمه بنتالحسین(علیهالسلام)؛ بعد از اردو نیز یک روز در هفته کلاسهای آموزشی با حضور اساتید مطرح استانی و کشوری برگزار خواهد شد و در طول دوره نیز با محوریت مطالعه کتابهای خاطرات سفیر و ستارهها چیدنی نیستند و برگزاری گعدههایی موضوعات دوره نهادینه میشود.

وی در تشریح فعالیت این هیئت و برنامههای ویژه نوجوانان دختر خاطرنشان کرد: در طول یک سال اخیر چند مکتب تربیتی از جمله مکتب شهید مطهری و مدرسه قرآن حجتالاسلام اخوت و آقای صفایی حائری بررسی شد و همزمان آسیب شناسی در این بازه سنی توسط گروه پژوهشی صورت گرفت. در این کار پژوهشی با توجه به گفتمان امامین انقلاب در حوزه رشد و تربیت دختر تراز انقلاب اسلامی، موضوعاتی همچون: هویت دخترانه، مسئولیتپذیری، حیا، ولایت پذیری، نظم، انتخاب درست، آموزش کار تشکیلاتی و... به عنوان سرفصل با اولویت انتخاب شد.

در نتیجه این کار پژهشی طرح یک سالهای در سه دوره: تابستانه؛ با عنوان طرح «نهال»، پاییزه؛ با عنوان طرح «رویش»، و زمستانه؛ با عنوان طرح «ترنج خوشبو» برنامهریزی شده است که در اولین مرحله، دوره تابستانه نهال، با یک اردوی آموزشی _ تفریحی دو روزه درون شهری منشاد آغاز شده است.