بسته خبری قرار هفتگی 4 شهریور

بسته خبری قرار هفتگی 4 شهریور


بسته خبری قرار هفتگی 4 شهریور

 

هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد مراسم هفتگی شنبه چهارم شهریورماه را با حضور جمعی از ارادتمندان آستان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در محضر منور امامزاده سیدجعفرمحمد برگزار کرد.

این مجلس معرفتی در بخش‌های زیر میزبان مردم دارالعباده بود:

 

محفل انس با قرآن کریم

آیات 43 سوره مبارکه مؤمنون تا 31 سوره مبارکه نور توسط برادر مطهری و حاضران در مراسم تلاوت شد.

 

معرفی شهید

نام و یاد شهیدان «رجایی و باهنر» زینت بخش مراسم این شب بود.

شهید «محمدعلی رجایی»، دارای کارشناسی ریاضیات از دانشسرای عالی و کارشناسی ارشد آمار بوده و پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، به دبیری ریاضیات اشتغال داشت. پس از انقلاب در کابینه مهدی بازرگان وزیر آموزش و پرورش بود. وی از ۱۱ مرداد ۱۳۶۰ تا ۸ شهریور همان سال، یعنی به مدت ۲۸ روز، رئیس‌جمهور منتخب مردم بود. شهید رجایی در تاریخ 8 شهریور ماه سال 1360 در بمب گذاری دفتر نخست وزیری به شهادت رسید.

شهید «محمدجواد باهنر» دارای فوق لیسانس علوم تربیتی و دکترای الهیات از دانشگاه تهران بود که پس از فارغ‌التحصیلی، به حرفه معلمی روی آورد و در دوران پهلوی به تدوین کتب درسی دینی و قرآن پرداخت. وی پیش از کسب سمت نخست‌وزیری، به عنوان سومین وزیر آموزش و پروش ایران مشغول به کار بود. باهنر را می‌توان از نخستین تدوینگران و مؤلفان کتب مذهبی مدارس ایران قبل و بعد از انقلاب ۱۳۵۷ دانست. وی در جریان انفجار در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق به شهادت رسید.

 

منبر احکام

حجت‌الاسلام مروستی‌زاده در منبر احکام این مراسم به بیان احکام «دیون شرعی» پرداخت و گفت: یکی از اعمال سفارش شده در دین مبین اسلام، ادای دیونات الهی و مردمی است. دیونات الهی مانند خمس و زکات و...، دیونات مردمی مانند قرض وامانت و... است.

باید دقیت کنیم، در هنگام پرداخت دیون مبلغ آنها را به روز حساب کرده و پرداخت کنیم. مثلاً اگر 10 سال قبل پولی قرض گرفتیم و امروز می‌خواهیم پرداخت کنیم، باید به قیمت روز آن را پرداخت کنیم.

وی در ادامه گفت: اگر نمی‌دانیم فردی دِین به گرد ما دارد یا نه؟ باید رد مظالم دهیم. نکته این است که رد مظالم باید به نیازمند شیعه داده شود.

 

منبر وعظ

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد در آستانه برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین درباره «حماسه اربعین» به سخنرانی پرداخت و به نکات زیر اشاره کرد:

اربعین هدف و برنامه‌ای از سوی خداوند

وقایعه عجیب بعد از شهادت امام حسین(علیه‌السلام)

سخن امام عسکری(علیه‌السلام) درباره نشانه‌های مؤمن

نافله، جبران کننده نواقص نمازهای واجب

فواید سجده طولانی

فواید مبارزاتی زیارت اربعین

عاشقانه دین‌داری کن، تا سختی‌ها بر تو آسان شود

مؤمن با چه اعمالی رشد می‌کند؟

سختی‌ها و شیرینی‌های پیاده‌روی اربعین

ثواب‌های بی‌شمار پیاده‌روی اربعین

جنبه‌های ملکوتی دین

رابطه معرفت، عقل و عشق

قرار دادن سه حُب در دل فرزندان

زیارت اربعین، همراه با معرفت و عشق

 

منبر ذکر

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد در پایان سخنان خود با اشاره به روزهای سخت اسارت اهل حرم امام حسین(علیه‌السلام) دلهای مستمیعن را به جاده‌های کربلا تا کوفه و شام برد. در ادامه برادر حیدری با نوای مداحی، حاضران در مراسم را به عزاداری و سینه‌زنی دعوت کرد تا با اشک دیدگان‌شان مسافران اربعین را بدرقه کنند.