بسته خبری قرار هفتگی شنبه 13 مردادماه

بسته خبری قرار هفتگی شنبه 13 مردادماه


بسته خبری قرار هفتگی شنبه 13 مردادماه

 

هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد، شنبه سیزدهم مردادماه 1403در مدینه العلم کاظمیه مراسم هفتگی خود را به یاد شهید‌القدس «اسماعیل‌هنیه» برگزار کرد.

این مراسم معنوی در بخش‌های زیر پذیرای عاشقان اباعبدالله(علیهالسلام) بود:

 

محفل انس با قرآن کریم

در کنار سفره نور و هدایت قرآن کریم آیات 1الی 41 از سوره مبارکه روم توسط قاری قرآن برادر مطهری و حاضران در مجلس قرائت شد. همچنین نوگلان قرآنی آیاتی از جزء سی‌ام قرآن را تلاوت کردند.

 

معرفی شهید

نام و یاد شهید «اسماعیل عبدالسلام هنیه» و شهید «وسیم ابوشعبان» زینت بخش این مجلس بود. اِسْماعیل هَنیَّه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۴ میلادی بود. وی سمت‌های دیگری همچون نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، ریاست دانشگاه اسلامی غزه، دبیر هیئت امنای دانشگاه اسلامی غزه و رئیس دفتر شیخ احمد یاسین را نیز به عهده داشت. وی را نماد مقاومت فلسطین و شهید القدس نامیدند. هنیه در طول فعالیت‌ها و مبارزات سیاسی خود، چندین بار توسط اسرائیل به زندان افتاد و در ۱۹۹۲م نیز به جنوب لبنان تبعید شد.

وی بامداد دهم مردادماه ۱۴۰۳شمسی، در پایتخت ایران، توسط رژیم صهیونیستی ترور و به شهادت رسید.

 

منبر احکام

حجت‌الاسلام مروستی‌زاده در منبر احکام این شب به بیان احکام «مبطلات نماز» پرداخت و گفت: یکی از مبطلات نماز بهم خوردن صورت نماز است. بلند کردن صدا در حین نماز در صورتی درست است که نیت فرد از بلند گفتن ذکر نماز باشد، نه فهماندن موضوعی به دیگران. در غیر این صورت نماز باطل است.

خندیدن اگر عمداً و با صدا باشد نماز باطل است. گریه کردن اگر برای ترس از خدا و طلب دنیا از خدا باشد نماز باطل نیست، ولی اگر فقط به خاطر طلب دنیا و با صدای بلند باشد، نماز را باطل می‌کند.

 

منبر وعظ

حجت‌الاسلام مهدو‌ی‌نژاد با توجه به نزدیک شدن به مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین به سخنرانی پیرامون «آداب و اسرار اربعین» پرداخت و به مباحث زیر اشاره نمود:

عدد اربعین جزو اعداد مقدس محسوب می‌شود.

انسان هر چهل روز امکان تحول صد در صد دارد.

عدد چهل اسرار پنهانی دارد.

حادثه عاشورا در طی چهل روز خون را بر شمشیر غلبه داد.

حرکت اربعین به سمت کربلا نیست، بلکه به سمت امام حسین(علیه‌السلام) است.

اربعین توانایی غلبه حسین درون بر یزید درون را ایجاد می‌کند.

اربعین امام حسین(علیه‌السلام) توانایی نابودی اسرائیل را دارد.

خطبه امام سجاد(علیه‌اسلام) در شام جهاد تبیین بود.

 

منبر ذکر

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد در انتهای سخنرانی این مراسم با اشاره به مظلومیت اسرای کربلا، خطبه معروف امام‌سجاد(علیه‌السلام) در کاخ یزید را قرائت کرد. سپس حجت‌الاسلام حیدری با نوای حزین خود در توصیف اربعین حسینی به نوحه سرایی و مداحی پرداخت و حاضران همنوا با مداحی به سینه زنی پرداختند.