کاروان 340 نفره الی الحسین استان یزد راهی پیاده‌ روی اربعین شد

کاروان 340 نفره الی الحسین استان یزد راهی پیاده‌ روی اربعین شد


کاروان 340 نفره الی الحسین استان یزد راهی پیاده‌ روی اربعین شد

 

هیئت انصار ولایت یزد برای پنجمین سال متوالی طی اقدام مشترک با همکاری و همراهی هیئت مکتب الشهدای تفت و روضه الشهدای مهریز تحت لوای یک پرچم با شعار "من الحسین الی المسجد الاقصی" در پیاده‌روی عظیم اربعین شرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام پاک‌طینت؛ امیر کاروان إلی الحسین(علیهالسلام) استان یزد هدف از تجمیع چند شهرستان در قالب یک کاروان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین را توجه به آرمان‌ها و کمرنگ شدن آرم‌ها دانست و اظهار داشت: کاروان اربعینی متشکل از سه هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد و مکتب الشهدای تفت و روضه الشهدای مهریز با شعار "من الحسین الی المسجد الاقصی" با یک علم و یک سربند و ظاهر مشترک و هماهنگ، اتحاد قلوب را به نمایش خواهد گذاشت.

وی گفت: این اتحاد جسوم، اجتماع قلوب را در پی خواهد داشت و اجتماع قلوب رمز ظهور به شمار میرود.

امیر کاروان إلی الحسین(علیهالسلام) استان یزد در تبیین شعار امسال کاروان اذعان نمود: اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) مقصد عرفا و عاشقان بندگی نیست بلکه رسیدن به خدا منظور است. عشق به اباعبدالله باید ما را به خدا برساند.

وی ادامه داد: عبادت خدا و اجتناب از طاغوت دو روی یک سکه است و فتح مسجد الاقصی و پاک کردن قبله اول مسلمین از وجود ناپاک صهیونیسم عبادت به شمار میرود. به وسیله اباعبدالله(علیه‌السلام) باید به خدا برسیم و عبادت خدا در از بین بردن طاغوت است و صهیونیسم مصداق کامل طاغوت می‌باشد.

حجت‌الاسلام پاک‌طینت خاطرنشان کرد: کاروان إلی الحسین(علیهالسلام) استان یزد شامل ۳۴۰نفر هستند که در قالب ۶ اتوبوس و تعدادی اتومبیل شخصی، روز 28 مردادماه راهی مراسم جهانی پیادهروی اربعین شدند.

این کاروان بزرگ قرار است به لطف خداوند عزوجل و نظر اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) یک شبانه‌روز در نجف اشرف در جوار امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) و ۴ شبانه‌روز در طول مسیر مشایه و ۳ شبانه‌روز در جوار مولا اباعبدالله بیتوته نمایند.

گفتنی است برنامههای معرفتی و محافل عزاداری کاروان إلی الحسین هر روزه در موکبهای مختلف در طول مسیر پیادهروی نجف تا کربلا و محلهای اسکان در این دو شهر مقدس برگزار خواهد شد.