مجلس‌داری نوجوانان در شبی به نام نوجوان کربلا

مجلس‌داری نوجوانان در شبی به نام نوجوان کربلا


مجلس‌داری نوجوانان در شبی به نام نوجوان کربلا

 

نوجوانان یزدی در شب ششم محرم، کام خود را با خادمی آستان سیدالشهدا(علیه‌السلام) شیرین کردند.

هیئت انصار ولایت دارالعباده محفل شب ششم از مراسم دهه اول محرم را با همت و همراهی 80 نوجوان عاشورایی در آستان مقدس امامزاده سیدجعفر(علیه‌السلام) برگزار کرد.

این محفل نوجوانانه به مناسبت نامگذاری شب ششم محرم‌الحرام به نام مبارک نوجوان کربلا حضرت قاسم(علیه‌السلام)، به رسم هر ساله و با خادمی 80 نفر از نوجوانان یزدی برپا شد. مجلس نوجوان کربلا به یاد و نام کوچک‌ترین شهید دفاع مقدس کشور، نوجوان دوازده ساله، شهید محمدحسین ذوالفقاری مزین بود.

مجلس حضرت قاسم‌بن‌الحسن(علیهماالسلام) با صحنه‌گردانی و خدمت خالصانه و زیبای نوجوانان بامعرفت یزدی دیدنی بود. 60 نفر از دختران 11 تا 18 ساله و 20 نوجوان پسر در این مراسم به خادمی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) مفتخر بودند.

این نوکران اباعبدالله(علیه‌السلام) قبل از اقامه نماز مغربین در شبستان امامزاده سیدجعفرمحمد(علیه‌السلام) حاضر شدند و پس از قرائت دسته‌جمعی زیارت عاشورا پای سخنان حجت‌الاسلام حبوباتی نشستند تا با حضرت قاسم‌بن‌الحسن و نقش‌آفرینی یک نوجوان در جامعه امروز بیشتر آشنا شوند. در ادامه شیفت‌بندی خادمان نوجوان انجام شد و نکات توجیهی بیان گردید.

 این نوکران نوجوان ارباب(علیه‌السلام) برای یکدیگر سربندهای مزین به نام شهدای کربلا را بستند و از زیر قرآن کریم رد شدند. سپس به یاد حلاوت کلام «احلی من العسل» حضرت قاسم‌بن‌الحسن(علیهما‌السلام) با عسل کامشان را شیرین کردند و راهی خادمی آستان مقدس حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) شدند تا این مدال افتخار را از نوجوانی بر گردن بیاویزند.

خادمان نوجوان در بخش‌های مختلف اعم از موکب تدارکات، نظافت مجلس، غرفه نذورات و نمایشگاه محصولات فرهنگی، انتظامات مجلس، خادمی موکب شهدا و عکاسی مجلس، مشغول خدمت شدند. برخی از نوجوانان نیز با در دست داشتن کوزه‌های سفالین در مجلس در کسوت سقایی، مهمانان اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) را با آب‌ گوارا سیراب کردند.

گفتنی است نوجوانان قرآنی دیار دارالعباده در شب نوجوان کربلا حضرت قاسم‌بن‌الحسن(علیهما‌السلام) با قرآن کریم نیز تجدید بیعت کردند و معیت و همراهی و جان‌فدایی‌شان برای حضرت قرآن را با سینه‌زنی و اظهار عشق به ساحت نورانی قرآن مجید اعلام و ابراز کردند.

شایان ذکر است که هیئت نوجوانان انصار ولایت در سایر شب‌های دهه محرم 1445 نیز برنامه‌هایی را برای نوجوانان یزدی تدارک دیده است؛ در بخش سقایی، دختران 12 تا 17 ساله هر شب در مجلس امام حسین(علیه‌السلام) مهممانان ارباب را پذیرایی می‌کنند، همچنین در سری‌برنامه «روایت خورشید» دختران نوجوان 9 تا 13 سال هر شب بنابر نامگذاری شخصیت‌های کربلا پای صحبت‌های مربی می‌نشینند و توشه معرفت و مهر برمی‌گیرند تا آماده بهره‌مندی بیشتر از منبر سخنرانی شوند.