بسته خبری چهارمین شب از مراسم ویژه دهه اول محرم

بسته خبری چهارمین شب از مراسم ویژه دهه اول محرم


بسته خبری چهارمین شب از مراسم ویژه دهه اول محرم

 

هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد مراسم چهارمین شب از عزاداری دهه اول محرم سال 1445 قمری مصادف با 30 تیرماه را در صحن و شبستان امامزاده سیدجعفرمحمد(علیه‌السلام) برگزار کرد.

این مراسم معنوی همراه با اقامه نماز مغربین در بخش‌های زیر پذیرای مؤمنین دارالعباده بود:

 

محفل انس با قرآن کریم

آیات 61 تا 83 از سوره مبارکه شعراء توسط قاری قرآن تلاوت شد.

 

قرائت زیارت عاشورا

عزاداران حسینی در چهارمین محفل عزاداری سیدالشهداء، زیارت عاشورای اباعبدالله(علیه‌السلام) را هم نوا با یکدیگر قرائت کردند.

 

معرفی شهید

نام و یاد شهیدان «عباس، احمد و محمدعلی پارسائیان» زینت بخش این شب از مراسم بود. احمد و محمدعلی پارسائیان در عملیات بیت‌المقدس در اردیبهشت سال 1361 و عباس پارسائیان در عملیات والفجر مقدماتی در بهمن 1361 به شهادت رسیدند.

بخشی از وصیت نامه شهید عباس پارسائیان.

ای دوستان و آشنایان در فکر کار و رفتار خود باشید. زیاد در فکر دنیا نباشید. اگر دنیا خوب بود, امام حسین و دیگر امامان در فکر دنیا بودند. دنیا وقتی خوب است که آدم دینش در خطر نباشد. برای همین امام حسین با یزید سازش نکرد.,چرا که دین در خطر بود......

بخشی از وصیتنامه احمد پارسائیان:

این هجرت که من کردم از روی آن شناختی بود که به اسلام داشتم. شناخت خودم بود که به این راه بزرگ آمدم، چون هر چه فکر کردم ندیدم جز اینکه باید فداکاری کرد و جان خود را فدای اسلام کرد تا اسلام زنده بماند. پس از شما می‌خواهم که در مرگ من در سوگ ننشینید....

بخشی از وصیتنامه شهید محمدعلی پارسائیان:

هر چه شما کردید، دلبستگی به این دنیا ارزش ندارد. برای اندک چیزی خود را ناراحت نکنید هر چه شما کردید هر موقعی که دعا و قرآن می‌خوانید تمام مؤمنین و مؤمنات را یاد کنید.

 

منبر احکام

حجت‌الاسلام مروستی‌زاده در منبر احکام این شب به بیان ادامه احکام «ربا» پرداخت و گفت: اگر مقداری پول را در بانک سپرده گذاری کنیم، به این قصد که بعداً وام بگیریم از نظر شرعی اشکالی ندارد. چون هیچ بانکی به سپرده‌گذاران بابت پرداخت وام هیچ تعهدی نمی‌دهد. بلکه فقط اولویت دریافت وام برای کسانی است که سپرده‌گذاری کرده‌اند.

یعنی بانک در ازای سپرده‌گذاری، ملزم به پرداخت وام به مشتریان نیست.

 

چاووشی‌خوانی

نوای حزین چاووشی خوانی با صدای ستایشگر اهل‌بیت(علیهم‌السلام) برادر حاتمی، دل و جان مستمعین را برای شنیدن مواعظ سخنرانی شب چهارم آماده‌تر کرد.

 

منبر وعظ

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد در چهارمین شب از مراسم عزاداری دهه اول محرم درباره موضوع «حسین در مقتل دنیای یزید» به سخنرانی پرداخت و به مباحث زیر اشاره کرد:

عبور از جهاد فی‌سبیل‌الله به جهاد کشورگشایی!

چگونگی فرهنگ سازی برای جهاد کشورگشایی

بدعت‌های فرهنگی بعد از پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله)

بحران مقبولیت و بحران مشروعیت

نقشه‌های خلیفه دوم برای تحریف اسلام

توجیح مسائل سیاسی توسط خلیفه دوم

طراحی‌های خلیفه دوم برای سر کار آمدن عثمان

تغییر ریل قطار اسلام از مسجد به کاخ...

چگونگی پایه‌گذاری اشرافی‌گری خلیفه دوم

اولین مانور تجمل‌گرایی

تذکر به مردم و مسئولین درباره تجمل و اشرافیت

مراقبت از اخلاقیات در دوران معاصر

 

منبر ذکر

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد در شب چهارم محرم روضه‌ای از شهادت پسران حضرت زینب(علیها‌السلام) و صبر و ادب عقیله بنی‌هاشم بیان کرد. سپس کربلایی محسن محمدی‌پناه با نوای حزین مداحی حاضران در مراسم را به عزاداری و سینه‌زنی دعوت نمود.

در پایان این مراسم عزاداری برادر محمدی‌‌پناه با اشعاری در رثای امام عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) بانو زینب کبری(علیها‌السلام) را واسطه طلب فرج و ظهور آقا از درگاه خداوند منان قرار داد.